close



 


這張照片是我這次去東京最喜歡的照片,


因為這群小學生真是可愛極了,


我看他們玩一陣子後,


於是跟小朋友聊聊,


本來他們看到陌生人的我還有點害羞呢!


所以我說一起照相ㄛ?


小女生很大方的靠過來說“OK”,


小男生有點靦腆的說不好意思,


結果呢?


當我蹲下來那一剎那,


他們一致的靠過來,哇!


好可愛!


 


這張照片我洗了七張,


也護了貝,


但因為不知他們的名字,


所以今日就寫一封信給他們的校長,


內容如下:


至於地址嘛!


我寫日本國東京都台東區立淺草小學校,


校長  


我想……


現在的郵差一定很厲害,


會幫我寄到的。


 


Dear Principal,


 


I am Ivy and I live in Taipei, Taiwan.


I visited Japan last week and saw your students playing on the campus.


They were very cute, friendly and active.


So I took a picture with them.


Could you please give them these photos?


 


I like Japan very much.


In my opinion, your country’s education is very successful.


 


Sincerely yours,


Ivy/ 林佩莉


2008,01,30


 



 


 


 


 


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    小愛的天空 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()